butik odzieżowy

Liczy się pierwsze wrażenie. To od niego zależy, czy potencjalny klient zechce wejść do sklepu, a potem poznać oferowany asortyment i wreszcie podjąć decyzję o zakupie. Butik z odzieżą musi być jednak nie tylko estetyczny, ale przede wszystkim właściwie wyposażony. Priorytetem jest przecież prezentacja poszczególnych elementów odzieży.

Wnętrze sklepu z ubraniami

Butik z odzieżą musi mieć odpowiedni klimat. Ważne są elementy dekoracyjne i styl jego urządzenia. Samo wyposażenie musi być rozmieszczone tak, aby każdy klient miał swobodny dostęp do oferowanego asortymentu. Trzeba też zadbać o wygodną przymierzalnię, komfortowe przejścia i obszerną ladę sklepową. Obowiązkowe są lustra i koniecznie manekiny do prezentacji wybranych stylizacji.

Warto zadbać też o atmosferę w sklepie. Świetnie sprawdza się przyjemny zapach unoszący w całym butiku. Przestrzeń sklepowa musi być też czysta, uporządkowana, a same ubrania posegregowane w odpowiednich działach.

Wyposażenie butiku odzieżowego

Meble, na których zostaje umieszczony asortyment w sklepie z ubraniami, muszą pozwalać na właściwą prezentację. Warto wyposażyć butik w regały z wieszakami, stojaki sklepowe na ubrania i tzw. koła obrotowe. Nie zaleca się zaś umieszczania ubrań na tradycyjnych półkach, ponieważ złożone stają się zupełnie nieatrakcyjne dla potencjalnego klienta.

Uwagę warto zwrócić nie tylko na poszczególne rodzaje mebli sklepowych, ale także ich umiejętne rozstawienie. Meble nie powinny utrudniać przemieszczania się po sklepie ani dawać efektu „zagracenia”. Aranżując butik z ubraniami, zawsze warto brać pod uwagę zasady merchandisingu, które mają znaczenie w ramach aspektów marketingowych, co z kolei przekłada się na większą sprzedaż.

Zgodnie z tymi zasadami, w głównych ciągach komunikacyjnych i korytarzach sklepu powinny być ustawione regały, na jakich umieszczane są ubrania z nowej kolekcji albo te sprzedawane w specjalnej promocji cenowej. Na górnych partiach najczęściej umieszcza się ubrania premium, na niższych te tańsze. Na wysokości wzroku klienta mają znaleźć się ubrania, których sprzedaż ma być największa i najszybsza.

Nie wolno bagatelizować strefy przy kasie. Klient, który stoi w kolejce do sfinalizowania transakcji zakupowej ma jeszcze chwilę, aby wrzucić do koszyka kolejne produkty. To najczęściej bibeloty, jak biżuteria, dodatki stylizacyjne w postaci opaski, czapki czy torebki. Świetnym rozwiązaniem są kosze, do których można wkładać tego rodzaju akcesoria.

Właściciel butiku odzieżowego musi mieć na uwadze, że tylko odpowiednia prezentacja oferty zainteresuje potencjalnych klientów i sprawi, że ci w ogóle wejdą do punktu handlowego. Oprócz wyposażenia obiektu w meble priorytetem muszą być także ubrania – dobrze jest zastanowić się, do kogo kierowana jest oferta i dopiero wtedy rozpocząć swój biznes z zamierzonym powodzeniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here