Pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku

Pozycjonowanie stron internetowych w Gdańsku, czyli pozycjonowanie lokalne w Gdańsku, to zajęcie, którym trudni się wiele ogólnopolskich i gdańskich agencji SEO/SEM, interaktywnych agencji marketingowych oraz freelancerów. To przedsięwzięcie wymagające nie tylko specjalistycznej wiedzy i dostępu do kosztownych, profesjonalnych narzędzi, ale również niemałego doświadczenia. Trudno bowiem mówić o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych w Gdańsku w sytuacji, w której co najmniej te trzy składniki nie występują ze sobą równocześnie.

Korzyści z pozycjonowania stron w Gdańsku

Celem lokalnego pozycjonowania np. w Gdańsku jest podniesienie widoczności firmowej strony internetowej, portalu internetowego, bloga lub sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania wśród społeczności lokalnej. Prowadząc firmę w Gdańsku, bez względu na branżę w której działa, aktywizacja lokalnej społeczności może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności marki na lokalnym rynku usługowym, jak również do pozyskania nowych klientów.

Odpowiednio zoptymalizowana strona pod kątem budowy (w tym w szczególności przejrzystości treści oraz funkcjonalności wpisującej się w potrzeby i oczekiwania użytkowników) oraz prezentowanej oferty, może wpłynąć niezwykle pozytywnie na liczbę użytkowników strony, a w konsekwencji na liczbę klientów. Dobre wrażenie po realizacji usługi i/lub sprzedaż dobrych produktów może zaowocować nie tylko otrzymywaniem pozytywnych opinii w sieci, ale również wspomóc tzw. buzz marketing (word-of-mouth marketing), innymi słowy wyzwolić marketing szeptany. Nic lepiej nie sprzedaje niż rekomendacje zadowolonych klientów.

Dobra agencja SEO w Gdańsku – jak ją znaleźć?

Odpowiedniego usługodawcę specjalizującego się w pozycjonowaniu stron internetowych w Gdańsku można szukać na wiele sposobów. Najprostszym jest wpisanie w wyszukiwarkę Google lub inną z której korzystamy (np. Yahoo, Bing) frazy „pozycjonowanie Gdańsk” lub „SEO Gdańsk”. W rezultacie wyświetlone zostaną strony firm i freelancerów, którzy sami wypozycjonowali się na jedną z powyższych fraz. W związku z tym udowodnili, że znają się na swojej pracy, gdyż rywalizując z konkurentami, którzy trudnią się tym samym co oni, byli w stanie zająć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Choć nie jest to regułą, to w większości przypadków większość czołowych pozycji zajmują ogólnopolskie agencje marketingu internetowego lub ogólnopolskie agencje SEO. Ich pozycja często wynika z dysponowania serwisami o bardzo rozbudowanej strukturze, rzetelnie przygotowanych contencie oraz mocnym linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym. Wkład włożony w rozbudowę ich strony internetowej oraz zaplecza, jak również konieczność zatrudniania zwykle rzeszy specjalistów ds. SEO, programistów, SEO-copywriterów i pracowników biura obsługi klienta, działu handlowego oraz PR sprawiają, że koszt skorzystania z ich usług jest często zbyt wysoki dla mikroprzedsiębiorstwa lub małej firmy.

Alternatywa do agencji SEO z Gdańska

Usługa pozycjonowania stron internetowych w Gdańsku, czy jakiejkolwiek innej miejscowości ma jednak jedną charakterystyczną cechę. Nie wymaga, aby była świadczona przez lokalną agencję SEO lub taką o zasięgu ogólnopolskim. Wysoką pozycję strony internetowej może pomóc osiągnąć równie dobrze i szybko, a co najważniejsze również niższym kosztem, agencja z innego miasta.

Tym samym szukając w Internecie firm i freelancerów pozycjonujących się na frazę „pozycjonowanie Jaworzno” czy „pozycjonowanie Kraków”, możemy skorzystać z usługi, która nie tylko spełni nasze oczekiwania, ale również zagwarantuje, że firma nie obsługuje również lokalnej konkurencji. Jest to szczególnie istotna kwestia, zwłaszcza w sytuacji gdy prowadzona jest działalność gospodarcza na bardzo konkurencyjnym rynku.

Choć konkurenci mogą zmieniać się w czasie, podobnie zresztą jak zakres usług oraz prawo, to jedno wciąż pozostaje bez zmian. Tą kwestią jest dziesięć wyników organicznych (bezpłatnych) w wyszukiwarce Google, najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Korzystanie z usług firmy świadczącej usługi pozycjonowania w Gdańsku dla konkurencji, może tylko doprowadzić do konfliktu interesów. Agencja SEO, zakładając że ma odpowiednia wiedzę, umiejętności i możliwości, którą z firm powinna spozycjonować na pierwszym miejscu: naszą czy konkurenta?

Praktykowanym rozwiązaniem jest zawarcie w umowie zapisu, który zobowiązuje agencję do nieprzyjmowania zleceń na pozycjonowanie stron od lokalnych, bezpośrednich konkurentów. Wiele agencji SEO nie zgadza się na taki zapis, gdyż świadomie zmniejsza sobie grono klientów. Istnieją jednak również i takie agencje, które ponad własny zysk cenią sobie dobry wizerunek oraz szacunek klienta. Jedną z nich jest agencja, którą prowadzi pod swoim imieniem i nazwiskiem Marcin Balana.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here