Przenieś swoją firmę do Internetu

Rzeczywistość, z jaką przyszło nam się mierzyć w obecnych czasach przerosła oczekiwania nawet największych pesymistów. Światowa pandemia zbiera swoje żniwo i część biznesów jest na granicy przetrwania. Dla wielu firm jedynym ratunkiem jest praca zdalna lub przeniesienie części działalności do świata wirtualnego. Do efektywnej pracy niezbędne będzie profesjonalne oprogramowanie, w tym rozbudowany CRM.

  1. Praca zdalna – nie tylko na czas kryzysu
  2. Jakie oprogramowanie jest przydatne w pracy zdalnej?
  3. CRM a kanały komunikacji między członkami zespołu
  4. Bezpieczeństwo pracy zdalnej – o czym pamiętać?
  5. Dlaczego warto korzystać z CRM-a?

Jeżeli i Twoja firma znalazła się w trudnej sytuacji i myślisz o tym, aby usprawnić jej działanie w świecie wirtualnym, chcesz poznać składowe systemu CRM i dowiedzieć się, w jaki sposób może on pomóc rozwinąć biznesowe skrzydła, to świetnie trafiłeś! Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w poniższym tekście!

Praca zdalna – nie tylko na czas kryzysu

Do tej pory większość pracowników nawet nie chciała słyszeć o pracy zdalnej. Jedynie duże korporacje działające w branży informatycznej decydowały się na to, aby swoich pracowników zatrudniać częściowo zdalnie lub umożliwiać im okresową pracę z domu. Tymczasem, okazuje się, że taka formuła sprawdza się w różnych gałęziach gospodarki. I całkiem prawdopodobnie jest, iż nawet gdy reżim sanitarny zostanie poluzowany, to i tak sporo firm, choć częściowo pozostanie przy takiej formule działania. Zdalna praca może być niezmiernie efektywna i wygodna dla obu stron, oczywiście pod warunkiem, że zostanie wdrożony profesjonalny CRM.

Jakie oprogramowanie jest przydatne w pracy zdalnej?

Decydując się na pracę zdalną, trzeba zadbać o odpowiednie oprogramowanie. Warto w tym przypadku zwrócić uwagę na dwa rodzaje programów, które nie tylko znacznie ułatwią pracę, ale nawet okażą się niezbędne dla efektywnego prowadzenia firmy. Co będzie potrzebne? Mając pracowników rozsianych po różnych częściach miasta, a czasem nawet i kraju trzeba zadbać zarówno o możliwość sprawnej komunikacji, jak i o narzędzie, które pozwoli kompleksowo gromadzić dane oraz ułatwi wymianę informacji pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu.

CRM a kanały komunikacji między członkami zespołu

Im większa różnorodność kanałów komunikacyjnych, tym lepiej. Nie wszystko da się efektywnie załatwić wyłącznie przez maila czy przez telefon. Część komunikacji prowadzona jest w formule jeden na jeden, jednak znacznie częściej informacje skierowane są do większej grupy pracowników. Profesjonalny CRM jest w tym zakresie bardzo elastyczny. Posiada intuicyjny Interface w pełni webowy, który bez najmniejszego problemu można obsługiwać zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. Wśród pozostałych funkcjonalności warto wskazać na mailing grupowy, możliwość wysyłania powiadomień SMS, integrację z kalendarzami mobilnymi oraz z systemami telefonii VoIP.

Bezpieczeństwo pracy zdalnej – o czym pamiętać?

Przy pracy zdalnej bezpieczeństwo powinno być absolutnym priorytetem. Niewątpliwą zaletą systemu CRM jest duża konfigurowalność oprogramowania, która pozwala między innymi na to, aby dostęp do konkretnych zasobów roboczych udzielany był wybranym użytkownikom. Warto wyróżnić także transmisję kodowaną na poziomie systemów bankowych.

Dlaczego warto korzystać z CRM-a?

Korzystanie z oprogramowania CRM to same korzyści dla przedsiębiorstwa. Pracownicy otrzymują pełny dostęp do wszelkich danych niezbędnych do tego, by w pełni profesjonalny sposób obsługiwać klientów. Kadra zarządzająca ma natomiast bezpośredni wgląd w statystyki pozwalające na szczegółową analizę prowadzonych projektów, co znacznie ułatwia optymalizację pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here