Nie ulega wątpliwości, że coraz więcej naszych aktywności przenosi się do sieci. Nowoczesne rozwiązania, przyjazne aplikacje oraz wygoda i urządzenia w dużym stopniu mobilne sprawiają, że dużo rzeczy jesteśmy w stanie załatwić, nawet nie wychodząc z domu. Stąd też szybki rozwój rynku e-commerce, a co za tym idzie także usług kurierskich czy też płatności online. Idealnym pomysłem na rozbudowanie działalności lub też jej rozpoczęcie staje się otwarcie sklepu internetowego.
Online – czyli na czasie
Szybkie e-zakupy wciągają bardzo wiele osób. W ten sposób jesteśmy w stanie zapełnić lodówkę czy garderobę, ale również kupić różnego rodzaju sprzęty czy gadżety. Nawet poszukiwanie określonych rzeczy w sieci daje nam zdecydowanie większy wybór niż w tradycyjnych sklepach oraz zazwyczaj gwarantuje również atrakcyjne ceny. To oszczędność czasu, pieniędzy oraz nerwów.
Założenie sklepu internetowego nie jest obecnie ani drogie, ani bardzo skomplikowane, a przyjazne pakiety prestashop pozwolą spersonalizować wszystkie konieczne ustawienia, by strona była przyjazna użytkownikom oraz wpisywała się w specyfikę branży.
Prawie jak w stacjonarnym
Interfejs sklepu internetowego powinien być przede wszystkim intuicyjny, by nawet laik bez problemu mógł się w nim poruszać i oczywiście zrobić zakupy. Im większe, tym dla nas oczywiście lepiej. Warto zbadać o czytelność strony, opisy produktów i oczywiście doskonałe zdjęcia. W każdym sklepie spotkamy więc podstrony z konkretnymi ofertami oraz wirtualny koszyk, który działa dokładnie tak samo jak w sklepach stacjonarnych. Do sprawnego funkcjonowania potrzebujemy również formularza zamówienia, w którym klient wpisuje swoje dane klienta oraz oczywiście moduł płatności. Wiele osób wybiera tę online, ale można zapłacić również gotówką przy odbiorze czy też tradycyjnym przelewem.
Sklepy internetowe, podążając za oczekiwaniami klientów, rozbudowują również strony o takie moduły jak czat czy fora, na których można porozmawiać bądź z ekspertem, bądź z innymi użytkownikami. Przydatny bywa również blog ściśle związany z asortymentem sklepu. Tu można się wiele dowiedzieć się na przykład o obowiązujących trendach, zawartych składnikach czy też konkretnych produktach.
Tak jak w tradycyjnym sklepie oczywiście trzeba klienta przyciągnąć i w tym wypadku mamy doskonałe narzędzia takie jak na przykład szeroki wybór produktów, pakiety lojalnościowe oraz przede wszystkim ceny. A dzięki funkcjonalnym newsletterom nasz odbiorca zawsze może się pierwszy dowiedzieć, co atrakcyjnego w naszej ofercie się pojawiło.