Czego nie wiesz o sieci sklepów Żabka

Przygotowaliśmy dla Państwa kilka najciekawszych faktów na temat sieci Żabka. To jeden z najpopularniejszych polskich marketów!

Żabka – franczyza, czyli w zasadzie co?

Wiele osób wie, jaki jest model funkcjonowania marketów Żabka. Franczyza to styl współpracy, w której franczyzobiorca – przeważnie lokalny biznesmen, korzysta z zasobów udostępnionych przez dużą sieć sprzedażową – w tym przypadku sieć sklepów Żabka. Franczyza pozwala na bardzo skuteczne zarządzanie zasobami – franczyzobiorca troszczy się o swój sklep, rozwija go, zarządza kadrą. Natomiast sieć dostarcza rozwiązań IT, zajmuje się logistyką i marketingiem. Oznacza to, że franczyzobiorca może skupić się stricte na sprzedaży i „byciu” w markecie – usprawnianiu jego działania, słuchaniu potrzeb konsumentów – możliwości jest naprawdę wiele. Żabka franczyza, czy się opłaca? Jak najbardziej – Żabka to sieć, która rośnie nawet w dobie pandemii, podczas gdy niektóre sklepy wielkopowierzchniowe zaczynają mieć spore problemy. Inne znane franczyzy to np. sieci fast-foodów.

Żabka – convenience store to sprawdzony model biznesowy

Mówiąc o modelu biznesowym Żabki, nie możemy ograniczać się jedynie do stwierdzenia, że jest to franczyza. Jest to także sieć, która działa w określonej niszy rynkowej. Żabka nie jest też do końca zwykłym marketem. Dlaczego? Ponieważ mówimy tu o convenience store – to pojęcie dotyczy sklepów, których oferta jest znacznie bardziej rozbudowana niż ma to miejsce w przypadku standardowych marketów. Dlatego w convenience store, takim jak Żabka, możesz zrobić wiele – od doładowania karty telefonicznej, po zakup ciepłego posiłku, kawy, opłatę rachunków, czy nawet odebranie paczki! Convenience store to model, który w Polsce dopiero się pojawia – Żabka to znak, że go potrzebujemy. Dziś święci on triumfy w Azji i w USA. Tam convenience store to stały element krajobrazu – tak jak powoli w Polsce markety Żabka. Franczyza otworzyła już ponad 6600 marketów – to naprawdę spora ilość.

Żabka franczyza – czy się opłaca inwestować we własny sklep? Już 5000 osób to zrobiło!

Kolejna ciekawostka – Żabka to sieć, która w tym momencie zrzesza aż 5000 franczyzobiorców. To naprawdę spora ilość, a przybywa ich w całkiem niezłym tempie. Z czego to jednak wynika? Prawdopodobnie rolę odgrywa tu minimalne wynagrodzenie netto – sieć zapewnia przychód na poziomie 16 000 złotych, o ile spełnimy większość norm (80%) jakościowych i będziemy dbać o otwarcie sklepu w niedziele i święta (poza niektórymi, np. 25.12). Dzięki temu, biznes przyciąga naprawdę wiele osób – w tym te przedsiębiorcze, chcące tworzyć własny interes. To przeważnie bardzo zaangażowani franczyzobiorcy, którzy dbają o to, żeby ich market rósł w oczach! Z takim podejściem szybko notują sukcesy i mogą potem inwestować pieniądze w kolejne przedsięwzięcia. Albo mogą nawet stać się franczyzobiorcą, który prowadzi kilka sklepów – ci najlepsi mogą sobie na to pozwolić, gdyż opanowali do perfekcji higienę pracy jako szef.

Żabka franczyza – czy się opłaca inwestować w sektor convenience store?

Pomijając kwestię tego, czy ludzie inwestują w markety Żabka, czy też nie. Czy Ty możesz to zrobić? Trzeba się zastanowić, jakie cechy powinien mieć franczyzobiorca, i czy jesteś nimi obdarzony. Być może wykazujesz szereg rzadkich umiejętności, które sprawiają, że to właśnie Ty powinnaś lub powinieneś objąć stanowisko zarządcy Żabki. Do tych cech z pewnością należą – odwaga, przedsiębiorczość, otwartość, umiejętności przywódcze, pasja i zaangażowanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here