Coraz lepiej radzimy sobie w wirtualnym świecie. Nie tylko od strony konsumentów, lecz także producentów i dostawców usług. E-commerce, sprzedaż przez internet związana z ściśle z celowanymi kampaniami marketingowymi i reklamowymi, to obecnie jedna z głównych sił napędowych naszej gospodarki. Rynek sprzedaży internetowej, a także kampanii reklamowych w internecie rozwija się bardzo dynamicznie. Trzeba być niezwykle czujnym na trendy i rozwiązania, które w danym momencie mogą zapewnić nam, jak najlepsze pozycjonowanie się wśród konkurencji.
Nie tylko internet!
Na samym początku warto zauważyć, że informacje, jakie firma umieszcza w internecie nie muszą wcale przekładać się na sprzedaż internetową albo mogą robić to w małej części. Wszystko zależy od specyfiki produktu i usługi – części z nich w końcu nie da się po prostu zrealizować wirtualnie. Producentów i usługodawców nie zwalnia to jednak z „obowiązku” właściwej, rzetelnej i przemyślanej kampanii informacyjnej w internecie. Już od jakiegoś czasu wiemy, że internet to pierwsze źródło informacji, do którego sięgają klienci zainteresowani produktami lub rozwiązaniami. To tutaj orientują się w ofercie branży, tutaj poszukują szczegółowych informacji, tutaj w końcu podejmują pierwsze, choćby orientacyjne decyzje.
Klucz do sukcesu – centrum dowodzenia
A raczej strona docelowa, czyli inaczej landing page. Wiele osób, promując swoje produkty w internecie, kładzie bardzo duży nacisk na wygląd reklamy AdWords, zróżnicowanie wpisów na Facebooku czy Instagramie, na atrakcyjność reklamy bocznej albo profesjonalny sznyt wizytówki w katalogu internetowym. Strona docelowa, do której z reguły prowadzą te wszystkie aktywności, gdzieś znika z pola widzenia. Najczęściej dlatego, że strona www była budowana dużo wcześniej, ma jakiś ustalony kształt, a firma niespecjalnie spieszy się do jej przebudowy. Niesłusznie.
Landing page
Landing page co to? To przede wszystkim centrum dowodzenia, miejsce do którego trafia nasz potencjalny klient z różnych miejsc internetu. Strona docelowa ma pozwolić mu szybko i sprawnie zorientować się w ofercie firmy i płynnie przejść do działania. Dlatego też powinna zawierać jasną i czytelną grafikę, skrótowe i przejrzyste informacje. Błędem, który często się zdarza, jest przeładowanie strony głównej zbędnymi (w pierwszej orientacji) informacjami, które klient może sobie wyszukać, wchodząc w poszczególne zakładki. Kluczowym elementem landing page’y są nagłówki oraz poste i precyzyjne teksty, które jasno realizują założony przez stronę cel. W ten sposób landing page z jednej strony funkcjonuje jako strona docelowa, z drugiej – jako trampolina do działań zakupowych klienta, a także bardziej rozbudowanych strategii z zakresu Marketing Automation.