Franczyza – czy warto, jak to działa i jakie są duże sieci

Wiele pytań, wiele odpowiedzi. Dziś przyjrzymy się zagadnieniu franczyzy. Czy taki biznes ma sens w 2020? Zdecydowanie tak!

Boom franczyzowy – lata 70. XX wieku

Od jakiegoś czasu obserwujemy trendy w kierunku globalizmu. Dziś chcemy żyć przede wszystkim wygodnie, co sprzyja rozwojowi wielu innowacyjnych nisz biznesu. Jedną z nich jest franczyza. To bardzo dobry system prowadzenia przedsiębiorstwa. Mamy organy zarządzające, które zajmują się wszystkimi aspektami logistycznymi, wizerunkowymi, marketingowymi, politycznymi – one są nieco „ponad” realia i dostarczają najlepszych rozwiązań ze świata biznesu, transportu i reklamy. W terenie działają zaś franczyzobiorcy – ajenci. To osoby, które prowadzą daną placówkę, ale nie należy ona do nich. Oni jedynie wykorzystują logo sieci, utrzymują wysoki poziom usług i otrzymują część zysków. To rewelacyjny system o tyle, że prowadzącemu lokal bardzo mocno zależy na maksymalizacji przychodów. Dzięki temu franczyzodawca i franczyzobiorca mają te same cele – spotykają się w ich realizacji.

Franczyza jest silna – to ogromny udział na rynku

USA było postrzegane jako ojczyzna franczyz. Wiele osób myśli, że ten typ biznesu tam dominuje i jest bardzo ceniony. Nie jest tak jednak do końca – krajem, który stawia na franczyzę są Chiny. Tam biznes tego typu kwitnie jak nigdy. Chociaż chińskie franczyzy są mniejsze od tych z USA – jest ich więcej. Nie mają też tak globalnego charakteru – raczej skupiają się na rynku krajowym albo na okolicznych rynkach międzynarodowych. Natomiast popularne sieci fast food otwiera się na praktycznie wszystkich zamieszkanych kontynentach. Chińczycy widzą potencjał w rynku lokalnym. Nie oni jedni. W Polsce z wykorzystaniem tego modelu działa sieć Żabka. Franczyza ta otwarła aż 6 000 lokali w swojej dość krótkiej historii. Wiele osób podejmuje współpracę franczyzową z tą właśnie marką. Przyjrzyjmy się jej i dowiedzmy się, dlaczego tak jest.

Żabka franczyza – 2019 kontra 2020 – widać wzrost

Sieć na przestrzeni ostatniego roku dosyć mocno się rozwinęła. Na czym zbudowany jest sukces sieci Żabka? Franczyza ta stawia przede wszystkim na innowacje i sprawdzony model convenience store. Znane m.in. z Japonii oraz USA niewielkie markety, które świadczą wiele usług jednocześnie – czy mówi coś to państwu? Dokładnie tym samym jest Żabka – franczyza obejmuje nie tylko samą sprzedaż artykułów spożywczych, ale też tzw. Żabka Cafe oraz punkty pocztowe. Wszystko to w jednym gmachu. Jak widać, model franczyzowy w polskich realiach też ma sens. Sieć notuje duże wzrosty, poszukuje także nowych talentów.

Żabka franczyza – 2019 przywitał nas promocjami dla ajentów, 2020 robi to lepiej!

W poprzednich latach ajenci mogli liczyć na promocje związane z podstawowym, gwarantowanym przez sieć przychodem. Pomagało im to w rozwoju swojego lokalu. Dziś – w 2020 – sieć poszła jeszcze dalej. Co przygotowała dla nas Żabka? Franczyza zdecydowała się na zaoferowanie przyszłym ajentom aż 16000 złotych netto gwarantowanego przychodu w skali miesiąca przez rok. To kwota, która na pewno zainteresuje wiele osób. Z jednej strony to dobrze, że przynajmniej sektor convenience się rozwija w trakcie kryzysu. Z drugiej strony wiele osób traci pracę, więc może szukać możliwości. Wygląda na to, że Żabka właśnie z takimi możliwościami postanowiła wyjść dziś do ludzi – rekrutacja trwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here