Identyfikacja Wizualna – podział przedsiębiorców i korzyści płynące z ich podejścia do identyfikacji

Identyfikacja wizualna to doskonałe rozwiązanie dla każdej firmy zajmującej się sprzedażą usług lub produktów. Pozwala skutecznie wyróżnić własną markę spośród całej konkurencji dostępnej na rynku. Identyfikacja ma na celu stworzenie trafnego brandingu firmy, dzięki temu klienci będą bardziej zainteresowani naszymi towarami lub usługami. Podstawowa identyfikacja wizualna firmy zazwyczaj składa się z:

  • logo firmy
  • projektu wizytówek
  • projektu papieru firmowego
  • strony internetowej i jej zakładek
  • spersonalizowanej grafiki na gadżety (notesy, długopisy, koszulki, reklamówki firmowe)

Wszystkie wymienione czynniki mają ogromne znaczenie i wpływ na sprzedaż. Jednak wielu przedsiębiorców wchodzących na rynek nie zawsze o tym pamięta, przez co ich firma rozwija się wolniej i nie jest rozpoznawalna.

Rodzaje przedsiębiorców, a identyfikacja wizualna

Przekaz wizualny oferowanych produktów lub usług ma bardzo duże znaczenie i wpływ na sprzedaż, a tym samym zysk firmy. Większość konsumentów zanim zdecyduje się na dany towar/usługę najpierw przygląda się niemu i ocenia markę. Ładnie wykonane opakowanie, czytelne napisy, skuteczna reklama, rabat lub prawidłowo przeprowadzana kampania promocyjna budująca pożądany wizerunek firmy pozwalają przyciągnąć masę potencjalnych klientów.

Obecnie wyróżnić można trzy grupy przedsiębiorców podzieleni pod względem podejścia do kwestii wizualnych:

  • Perły – to przedsiębiorcy, którzy chętnie inwestują w dobre projekty, nie boją się wydatków na reklamę, logo, grafikę i inne istotne narzędzia lub działania, które znacząco zwiększają sprzedaż
  • Byle-jaki – to przedsiębiorcy, którzy mają jakiekolwiek pojęcie o identyfikacji wizualnej oraz logo, jednak sami nie wiedzą, czego oczekują i w jaki sposób zbudować kompleksowy system wizualny. Podejmowane przez nich działania dają bardzo nikłe efekty i działają demotywująco. Niby chcą wyróżniać się na rynku, lecz z drugiej strony boją się inwestycji np. w modne logo, które pozwoli firmie stać się trendy. Niechętnie przeznaczają swoje oszczędności na reklamę, nową grafikę i projekty w obszarze wizualnym, uznając je za zbędny wydatek.  
  • Dziady – to głównie przedsiębiorcy, którzy od wielu lat są na rynku, mają słabe wyniki sprzedaży i nie do końca są z niej zadowoleni, ale również nie myślą o wprowadzaniu jakichkolwiek zmian. Ich przestarzałe logo i grafika współcześnie wyszły z mody i dla nowych klientów wyglądają dramatycznie. Tego typu firmy nie tylko stoją w miejscu, ale również powoli wychodzą z mody.

Obecnie na rynku zwiększa się świadomość przedsiębiorców i w ostatnich latach można zauważyć wzrost liczby ,,pereł’’. Chociaż równie dużą grupą są ,,byle-jaki’’ przeznaczają oni pewną część oszczędności na dalsze inwestycje, lecz w większości przypadków nie są to wystarczające sumy, które pozwolą im wybić się na szczyt. Oprócz nich na rynku również możemy spotkać ,,dziadów”, którzy mają te same logo, grafikę lub stronę internetową od 20 lat i nie ma mają ochoty nic zmieniać.

Co zyskują przedsiębiorcy perły, dbający o wizerunek swojej działalności?

Rozsądni przedsiębiorcy stale inwestują w swoją firmę i przeznaczają spore kwoty na marketing oraz identyfikację wizualną. Identyfikacja wizualna pozwala wyróżnić ich firmę spośród innych, a także sprawić, że ich logo, strona internetowa lub grafika będzie rozpoznawalna przez wielu klientów. Ponad to firma zyskuje dobrą opinię, dzięki stworzeniu pożądanego wizerunku i odpowiednio przeprowadzonej reklamie. Dodatkowo spójna komunikacja wizualna zapewnia firmie wysoki poziom identyfikacji wśród odbiorców i przekłada się na oszczędność. Jesteś zainteresowany profesjonalną identyfikacją wizualną swojej firmy? Dowiedz się więcej informacji na ten temat na meggot.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here