Jak poprawić wizerunek w Internecie?

Dobre firmy zazwyczaj latami pracują na swoją reputację. Pozytywny wizerunek marki, to jedna z najcenniejszych wartości. Nierzadko pozytywny obraz firmy jest czymś istotniejszym niż wszelkie promocje proponowane przez nią. To, jak klienci całościowo postrzegają firmę, przedkłada się na jej sukcesy. Dlatego też, można przyjąć tezę, że ochrona wizerunku firmy i jej dobrej reputacji, powinna być jednym z priorytetów w jej działalności.

Wizerunek firmy w internecie

W dobie powszechnego dostępu do internetu, wszystkie firmy zaczynają również działać na tym obszarze. Wtedy w Sieci dostępna jest strona internetowa z możliwością kontaktu i nierzadko również zakupów. Jest również możliwość wyrażania opinii. Opinie bywają pozytywne lub nie. Na swojej własnej stronie firma ma możliwość reagowania na wnioski od strony klientów. Niestety nie zawsze złe opinie są od razu zauważalne.

Czarny PR

Bywa, że osoby odpowiedzialne za pozytywne opinie o firmie w internecie, nawet nie zdają sobie sprawy, że gdzieś w Sieci, jeden niezadowolony klient może systematycznie niszczyć jej pozytywny wizerunek. Najczęściej jednak nie jest to sprawa rozczarowanego klienta, ale nieuczciwej konkurencji, która w sposób zorganizowany podkopuje dobrą reputację firmy. Dlatego też skuteczna ochrona wizerunku, polega na natychmiastowym reagowaniu na wszelkie negatywne informacje. Wtedy to usuwa się kłamliwe, krzywdzące opinie i wyjaśnia się zaistniałe wątpliwości.

Jak kompleksowo dbać o ochronę marki w Sieci?

Aby zadbać o całościową ochronę reputacji firmy, należy odszukać wszelkie miejsca, gdzie pojawiają się opinie o firmie i jej produkcie. Na podstawie tych informacji można przewidzieć też miejsca, gdzie takie treści mogą się pojawić w przyszłości. W dalszym postępowaniu chodzi o to, by usunąć lub zdepozycjonować wszelkie negatywne treści na temat firmy. Jednocześnie trzeba podjąć działania w celu ocieplenia wizerunku przedsiębiorstwa.

Poprawianie wizerunku

Jednym ze sposobów na poprawę wizerunku firmy w internecie jest marketing szeptany. Najogólniej mówiąc są to takie strategie, które pozwalają na dotarcie z pozytywnymi treściami do klienta, za pomocą dyskusji przeprowadzanych w internecie. Dyskusję może zainicjować sam przedstawiciel marki, ale najczęściej są to zwykłe konta użytkowników. Owe konta mogą być również stworzone na potrzeby marketingu szeptanego, jednak powinny mieć wszelkie cechy kont prawdziwych.

Zadania marketingu szeptanego

Celem marketingu polegającego na prowokowaniu dyskusji czy też aktywnym udziale w już istniejących rozmowach, jest przede wszystkim stworzenie dobrej opinii o danej firmie. Udział w dyskusji powinien prowadzić też do wywołania pozytywnych reakcji na markę. W rozmowach z jawnym przedstawicielem marki, rozmówcy powinni dostać pomoc w ewentualnych problemach oraz poczucie „opieki”. Powinni również odczuć, że firma jest odpowiedzialnym podmiotem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here