Odpowiedź na to pytanie jest prostsza, niż można byłoby przypuszczać. Mechanik z doświadczeniem w serwisowaniu takich samochodów odpowie, że nie ma z tym najmniejszych problemów, a ten, który nic albo niewiele o nich wie, aut się takich nie tyka. I oby było tak dalej.
Hybrydy są przyszłością motoryzacji, a niektóre jeżdżą po naszych drogach już od dwudziestu lat. Mankamentem, bardziej okrzyczanym aniżeli rzeczywistą wadą, są oczywiście baterie do hybryd, a wyrażając się ściślej, możliwość ich wymiany oraz regeneracji. Z rozmów z mechanikami wynika, że regeneracja baterii kosztuje więcej wyłącznie w wyniku zaniedbań użytkownika samochodu. Polega to najczęściej na braku serwisowania pogwarancyjnego oraz ignorowania informacji o błędzie dotyczącym baterii, a podawanej przez komputer pokładowy. Koszty są różne, jak i różne są samochody, a im droższe auto przy zakupie tak i koszt baterii do niego wyższy. Jest również aspekt niepokojący, gdyż w tym wypadku postęp technologiczny okazuje się wrogiem- im bateria do hybrydy starszej produkcji i myśli technicznej, tym dłużej wytrzymuje.
Na ogół, im lepiej o nią dbamy, tym lepiej funkcjonuje. Czyli wymieniać należy uszkodzone ogniwa na pniu, a nie czekać aż wysiądzie nam większość lub wszystkie. Z wymianą i regenerowaniem nie ma problemów, a na rynku są już obecne warsztaty specjalizujące się w kompleksowej obsłudze hybryd.
Najczęstszymi problemami, a związanymi bezpośrednio z żywotnością baterii, okazują się: zatkany filtr kanału recyrkulacji powietrza układu HV, prowadzący do uszkodzenia akumulatorów wysokiego napięcia albo: rozszczelnienie się układu chłodzenia w falowniku, spowodowany brakiem chłodziwa, a więc zwyczajnym zaniedbaniem. W wypadku odpowiedniego serwisowania oraz terminowych przeglądów, oba te aspekty kłopotów z autem zostają łatwo wyeliminowane.
Kupując używany samochód hybrydowy, zapobiegawczo rozejrzyj się za odpowiednim warsztatem samochodowym i regularnie go w nim serwisuj. Jeżeli zaś nastąpi awaria i nie będzie to żarówka do wymiany, nie oddawaj auta do zaprzyjaźnionego warsztatu kolegi, jeżeli nie pracował z hybrydami. Choćby był najbardziej utalentowaną złotą rączką, tego typu aut bez przygotowania się nie naprawia.