Live streaming – nowy trend wideo marketing

Dziś mało już kto nie wie czym jest live streaming. Większość fanów muzyki na żywo, czy osób śledzących największe wydarzenia sportowe w naszym kraju, jako widz, uczestniczyło w transmisjach online,  a z całą pewnością o takich słyszało.  Trudno nam dziś uwierzyć, że jeszcze w 2016 roku live streaming w Polsce wciąż wykorzystywany był na stosunkowo niewielką skalę. Wszystko zmieniło się jednak wraz z dniem, w którym YouTube i Facebook postanowiły przekazać tę technologię w ręce internetowych twórców, a finalnie także zwykłych użytkowników. W ciągu zaledwie dwóch lat popularność live streamingu wzrosła na tyle, że obecnie mało kto wyobraża sobie brak dostępu do tej technologii. Live streaming jest dziś szeroko wykorzystywany w branży rozrywkowej, reklamowej, jak i przez dużych i małych twórców internetowych, jako kanał komunikacji z widzami. Dlaczego warto zainteresować się możliwościami jakie daje live streaming?

Prognozy prosto z USA

Prognozy biznesowe mówią wprost, iż rynek live streamingu w USA ma do 2021 roku urosnąć do 70 miliardów dolarów. Oczywiście w 2016 roku w Stanach był to rynek dużo bardziej rozwinięty niż nasz. Dwa lata temu rynek live streamingu w USA wyceniany był bowiem na ponad 30 miliardów dolarów. Nie można jednak przejść obojętnie wobec prognozy, która zakłada wzrost o 130 procent. Patrząc na aktualną dynamikę rozwoju polskiego rynku live streamingu spodziewać się możemy również bardzo dużego wzrostu. Na tym trendzie zyskać mogą zarówno duże jak i małe firmy. Sposoby na wykorzystanie technologii do transmisji online ogranicza bowiem jedynie nasza wyobraźnia. Ciekawe przykłady wykorzystujące live streaming znaleźć możemy także na naszym rodzimym rynku.

Teatr online

Jednym z nich jest TheMuBa, czyli internetowy teatr online, transmitujący na żywo przedstawienia teatralne, koncerty muzyki poważnej oraz sztuki baletowe. Powstał z inicjatywy Borysa Szyca, Marka Maślanki i Jarosława Kuźniara. To pierwsza w naszym kraju próba przeniesienia teatru do Internetu, przy wykorzystaniu możliwości jakie daje technologia  do transmisji live.

Konferencje

Nie sposób dziś wymienić konferencje branżowe, które transmitowane są na żywo w Internecie. Do największych z całą pewnością należą „I love marketing”, czy „Gala Mistrzów Sportu”. Live streamingiem zaczął się także interesować Polski Związek Piłki Nożnej, który na swoim kanale YouTube transmituje konferencje prasowe Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej. Każdego roku przybywa zarówno dużych, jak i małych, lokalnych, konferencji, które poprzez transmisje online w sieci próbują zainteresować jak największą rzeszę widzów. Obecna technologia daje organizatorom konferencji możliwość odpłatnej transmisji, jak i emisji reklam. Obraz wyświetlany widzom może być także oprawiony w dynamiczne animacje nakładane na żywo. Wszystko to sprawia, że dzisiejsze transmisje online są coraz bardziej prestiżowe, nabierają niemal telewizyjnego sznytu.

Gale sportowe

Podobnie jak w przypadku konferencji, obecnie coraz więcej wydarzeń sportowych emitowanych jest przez Internet. Ich organizatorzy decydują się na transmisję w sieci z uwagi na możliwości monetyzacji jakie daje dziś technologia live streamingu.  Wspomniane rozwiązania, takie jak emisja reklam i możliwość udostępniania sygnału w formule pay per view sprawia, że wpływy z płatnych transmisji online stają się coraz większą częścią zysku, pozwalając tym samym organizatorom na coraz lepszą promocję jak i rozwój danego wydarzenia.

Koncerty

Wydarzenia muzyczne i kulturalne to chyba ten obszar, w którym live streaming nie musiał specjalnie nikogo do siebie przekonywać. Dziś większość dużych festiwali w naszym kraju dostępnych jest także dla użytkowników, którzy chcą uczestniczyć w nich sprzed ekranów swojego komputera. Wraz z sezonem koncertowym w sieci znajdziemy transmisje najpopularniejszych wydarzeń muzyczny – Open’er Festival, Orange Warsaw Festiwal, czy Męskie Granie w Żywcu.

Kursy i szkolenia

Kursy i szkolenia online to pole, które zagospodarować mogą także mniejsze firmy, eksperci i trenerzy. Dostępna aktualnie technologia daje im bowiem szanse na przeprowadzenie płatnych transmisji online prosto ze studia.

Najpopularniejsze platformy do live streamingu?

Najczęściej wykorzystywane do prowadzenia transmisji live w sieci są rozwiązania dostarczane przez największe serwisy społecznościowe. Zgodnie z badaniem przez opublikowanym na NeilPatel.com najpopularniejsze z nich to:

  • FB live, z którego korzysta korzysta 17 % badanych;
  • Youtube – korzysta z niego 16 % badanych;
  • Snapchat Live Storiers, którego użytkownicy stanowili 12 % badanych.

(Źródło: https://neilpatel.com/blog/live-streaming-importance-2018/)

Wszystkie z wymienionych powyżej serwisów dostarczają użytkownikowi bezpłatnie technologię pozwalająca na prowadzenie własnej transmisji live.

Osoby, które mają w planach cykliczne transmisje mogą skorzystać z komercyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy, które od lat zajmują się kompleksowymi usługami live streamingu. Wiele z nich może bowiem przygotować zindywidualizowane pod konkretnego klienta platformy szkoleniowe, oferujące zarówno płatną transmisję live, jak i sprzedaż archiwalnych materiałów wideo.

Dlaczego live streaming?

Podstawową zaletą jest łatwy dostęp do technologii. Odbiorcy mogą korzystać z niej poprzez swój telefon, tablet, czy komputer. Live steramy możemy oglądać, wykonując przy tym inne czynności, np. na spacerze, podczas treningu, czy w podróży. Transmisje online angażują widza dużo bardziej niż zwykłe treści wideo. Umożliwiają one bowiem interakcje na żywo ze swoim ulubionym twórcą, artystą, produktem czy z firmą.

Autor: https://streamonline.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here