W Internecie działają tysiące sklepów online, jednak jedynie część z nich ma stałe i liczne grono klientów. Jak reklamować sklep internetowy, by osiągnąć sukces? Na czym polega skuteczna reklama sklepu online?

Wzrost sprzedaży – główny cel reklamy

Najważniejszym celem reklamy sklepu online jest zauważalne podniesienie sprzedaży. Aby zwiększyć zyski, konieczne jest przeprowadzenie wielotorowej kampanii reklamowej. Ważne jest przede wszystkim pozycjonowanie, dzięki któremu poprawia się widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizację sklepu poprzedza audyt seo, który pozwala wskazać, jakie są główne problemy witryny i co powinno być poprawione, aby docierało na nią więcej klientów. Ważne jest poprawienie opisów kategorii i produktów, by były w pełni unikalne i wartościowe. Dodatkowo buduje się naturalny profil linków, który gwarantuje stabilną pozycję strony.

Reklama sklepu internetowego obejmuje również promocję w mediach społecznościowych i prowadzenie bloga firmowego. Social media są dobrym sposobem komunikacji z klientami i budowania z nimi trwałej relacji. Wysoką skuteczność wykazuje zwłaszcza retargeting produktowy na Facebooku. Blog firmowy ma na celu poprawę widoczności sklepu w wyszukiwarce. Wpisy stanowią ponadto wartość dodaną produktu – ich ekspercki i poradnikowy charakter pomaga klientom odpowiednio korzystać z zakupionych przedmiotów, czy też podążać za trendami modowymi i tworzyć ciekawe stylizacje z nabytych ubrań.

W działaniach promocyjnych na rzecz sklepu internetowego wykorzystywana jest również reklama AdWords. Efekty są natychmiastowe, jednak promocja AdWords powinna być dodatkiem do pozostałych elementów kampanii. Połączenie jej z wieloma działaniami reklamowymi obniża koszty promocji sklepu internetowego i przynosi trwalsze rezultaty. Ponadto kampania produktowa pozwoli sprzedawać produkty za pośrednictwem Google.

Stały kontakt z klientami – e-mail marketing

E-mail marketing pozwala być w stałym kontakcie z klientami i informować ich o ciekawych promocjach, nowych wpisach na blogu, dodatkowych rabatach na dostawę produktów itp. Maile mogą być wysyłane do odbiorców z różną częstotliwością – zarówno raz dziennie, jak i na raz tydzień, bądź wyłącznie podczas wprowadzania nowych produktów do sklepu. W przypadku e-mail marketingu powinno się pamiętać o tym, by treść maila była zwięzła i wskazywała na konkretne korzyści płynące ze skorzystania z oferty. Zbyt długie treści powodują zniechęcenie odbiorcy – mail powinien zawierać call to action, dzięki któremu odbiorca wykona określone działanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here