Ludzie z natury są ciekawscy. W związku z tym telewizyjne serwisy informacyjne nie mogą narzekać na brak chętnych do oglądania tychże. Wiadomo, że w mediach jak i w całym świecie są pewne sympatie i antypatie. Jednakże jest to także biznes, więc nie można jawnie i bezpośrednio opowiadać się po jakiekolwiek stronie, skupiając się jedynie na części odbiorców. Jak więc zwiększyć oglądalność, mając te same informacje co konkurencja, podając je w obiektywny, a właściwie neutralny sposób? Są dwie najpopularniejsze metody. Pierwsza z nich, to granie na uczuciach. Przykładem może być informacja o redukcji zatrudnienia w administracji publicznej. Można podać to jako czystą informację. Można podać ją w zestawieniu z danymi finansowymi, które pokażą, ile dzięki temu zaoszczędzi skarb państwa i ile biednych rodzin dzięki tej oszczędności dostanie pomoc od państwa. Można też podać tą informację z punktu widzenia młodego ojca, jedynego żywiciela rodziny, który spłaca kredyt zaciągnięty na studia oraz kredyt na mieszkanie, który właśnie stracił pracę w urzędzie.