Wysyłka kilku tysięcy e-maili to w dzisiejszych czasach żaden problem. Ochrona antyspamowa jest w stanie filtrować jedynie część przychodzącej poczty. Spamerzy działają za pośrednictwem poczty klienta lub korzystają z usług specjalistycznych firm, oferujących wysyłanie setek e-maili w krótkim czasie. Spamerzy wykorzystują legalnie działające serwisy, budują na nich własną strukturę sieciową i inwestują w wysokiej jakości łącza internetowe. Serwisy zabraniają wysyłania spamu, jednakże nie są w stanie zapewnić stuprocentowego bezpieczeństwa. Procesują się ze spamerami i wygrywają procesy. Nawet wysokie kary i przegrane sprawy sądowe nie powstrzymują spamerów. Spamowanie to dzisiaj przemyślane działanie w celach marketingowych. Wpadają na nim giganci światowego rynku z różnych branż. Walka o klienta jest bezprecedensowa, nawet kosztem klienta i reputacji firmy. Spamerzy liczą na to, że potencjalny czytelnik ich e-maili przypadkowo przeczyta wiadomość i skorzysta z usługi. Oddziaływanie reklamowe spamu jest znikome, gdyż użytkownicy najczęściej usuwają takie wiadomości. Problemem jest zbyt mała świadomość społeczna dotycząca spamu i nieuważne zachowania internautów. Problematyka spamu jest niezauważana przez światowe media i wielką politykę. Trudno wyobrazić sobie internet bez spamu, można jedynie starać się zmniejszyć jego niekorzystne oddziaływanie na internautów i systemy. Tylko od czujności użytkownika zależy, czy będzie on zalewany spamem.

www.konsolowisko.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here