Dlaczego powinieneś włączyć live streaming do swojej strategii marketingowej

W Polsce, transmisje online po raz pierwszy w celach marketingowych masowo zaczęły wykorzystywać butiki odzieżowe tworząc live’y sprzedażowe. Teraz taka forma reklamowania firmy i jej działalności jest wykorzystywana również przez inne branże. I bardzo dobrze – gdyż takie rozwiązanie niesie za sobą wiele korzyści.

Live streaming marketing – najważniejsze zalety

Live streaming marketing jest coraz częściej wykorzystywany w strategii marketingowej firmy. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż taki sposób dotarcia do klientów posiada wiele zalet. Jedna z największych korzyści, szczególnie dla mniejszych firm z ograniczonym budżetem, to to, że stworzenie live streamingu jest stosunkowo tanie. Oczywiście początkowo najlepiej jest zainwestować w mikrofon, kamerę czy tło, jednak są to przedmioty, które wystarczy kupić raz i będą służyć przez wiele lat. I to w zasadzie jedyny koszt, gdyż platformy do przeprowadzania live streaming są albo bezpłatne albo bardzo tanie. Nie można nie wspomnieć, że live streaming jest również o wiele tańszy porównaniu z innymi produkowanymi materiałami wideo. Pieniądze zaoszczędzone na transmisji online można więc wydać na inne czynności rozwijające biznes. Kolejną zaletą live streaming marketing jest czas. Tworzenie postów czy artykułów na bloga jest czasochłonne, natomiast przeprowadzenie live’a zajmuje znacznie mniej czasu, i posiadając sprzęty, narzędzia i wprawę, jest stosunkowo prosty do wykonania. Live streaming marketing to również zupełnie nowy i inny sposób na dotarcie do klientów. Ostatnie lata, szczególnie te, w których panowała pandemia Covid-19, sprawiły, że przeniesienie części usług do Internetu nastąpiło znacznie szybciej. Ludzie częściej i chętniej robią zakupy i załatwiają inne spawy w sieci. W związku z tym, Internet to dobre miejsce na reklamę, w którym można znaleźć i bezpośrednio dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Oprócz powyższych zalet, nie można nie zauważyć również tego, że wideo jest bardziej atrakcyjne dla odbiorców niż tekst czy grafika. Ponadto, live streaming pozwala na stworzenie bardziej osobistego i bezpośredniego kontaktu z konsumentami.

Live streaming marketing – przykłady transmisji

Live streaming marketing może przybierać różne formy. Ważne, aby dopasować wygląd i przebieg transmisji do charakteru danej firmy. Oto sprawdzone propozycje live streaming marketing, które przyciągają i angażują odbiorców:

Q&A ze specjalistą z branży lub influencerem

Q&A zawsze zaciekawiają dużą liczbę osób. Nawet jeżeli większość z nich sama nie zada pytania podczas transmisji, to z chęcią posłucha o co pytają inni. Doskonałym rozwiązaniem jest zapraszanie do sesji pytań i odpowiedzi osób spoza firmy, np. znanych specjalistów z branży lub influencerów.

Wywiady

Nieco podobne do Q&A są wywiady. Różnica polega na tym, że zaproszony gość nie odpowiada na pytania zadawane przez widzów na żywo podczas transmisji, a na te wcześniej przygotowane. Mimo to, taki live streaming w formie wywiadów jest równie ciekawy dla widzów co sesja Q&A.

Wirtualne wycieczki do zakładów produkcyjnych/fabryk

Interesującą formą live streamingów jest zabranie widzów na wirtualną wycieczkę do zakładu produkcyjnego, fabryki lub siedziby firmy. Podczas takiej transmisji można uchylić rąbka tajemnicy, pokazać jak powstają produkty i jak wygląda praca firmy od kuchni.

Prezentacja produktów

Live streaming to doskonała metoda zaprezentowania produktów, które oferuje marka. Zobaczenie czegoś na filmie jest o wiele bardziej interesujące dla konsumentów niż oglądanie zdjęć na stronie www. Oprócz tego, podczas prezentowania produktów, konsumenci więcej się o nim dowiadują, co może sprawić, że zechcą go kupić.

Sprzedaż

Ta forma live streaming jest najczęściej wykorzystywana przez butiki i sklepy odzieżowe. W czasie transmisji, sprzedawcy pokazują lub nawet przymierzają oferowaną przez siebie odzież, a odbiorcy live mogą ją kupić.

Wydarzenie edukacyjne

Live streaming w formie różnego rodzaju darmowych webinarów edukacyjnych, kursów online lub seminariów nie tylko pozwoli zyskać sympatię odbiorców, ale pokaże, że firma jest ekspertem w danym temacie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here