Istnieje wiele form reklamy. Bardzo szybko rozwijającą się formą reklamy jest Internet. Ile razy reklamy zasypują nam skrzynkę pocztową? Jedną z form reklam w Internecie jest reklama kontekstowa, reklama ta w taki sposób ukazuje reklamy użytkownikom, który polega na dopasowaniu treści konkretnych reklam do treści stron, na których dana reklama jest umieszczona. Reklamy umieszczane są najczęściej w formie linku z opisem, są to reklamy tekstowe, wyświetlane są w wyszukiwarkach i na powiązanych tematycznie stronach internetowych. Są to głownie reklamy sponsorowana. Ważnym elementem reklamy pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach internetowych, polega to na wpływaniu na kolejność wyników zwracanych przez wyszukiwarki. Gdy szukamy jakiś wiadomości w internecie wpisując hasło, które nas interesuje w Google, najczęściej wybieramy pierwszy wyświetlony link. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, a tym samym mamy pewność, iż więcej osób odwiedzi naszą stronę. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym, aby nasza strona miała dobre pozycje w wyszukiwarkach, konieczne są działania specjalistów w tej dziedzinie. Pozycjonowanie, jest bardzo ważne ale należy robić to umiejętnie, dlatego istotna jest analiza słów, najlepiej poradzić się specjalisty doświadczonego w tej dziedzinie. Dzięki pozycjonowaniu możemy pozyskać nowych klientów, a tym samym zwiększać obroty firmy. Istnieje jeszcze wiele innych reklam internetowych, m.in. reklamy w serwisach masowych. Serwisy społecznościowe są bardzo popularne i reklamy pojawiające się na nich są bardzo interesującą opcją. Na pewno dużo użytkowników zwór na nie uwagę.