Zleciłeś stworzenie czytelnej strony www i postawienie na WordPressie firmowego bloga? Świetnie, właśnie wykonałeś pierwszy krok w kierunku swoich klientów, poszukujących Twoich produktów czy usług w internecie. To dobry początek. Teraz przyszła kolej na działania, które zwiększą widoczność Twojej witryny i ułatwią natrafienie na nią Twoim potencjalnym odbiorcom. Poniżej pokazujemy Ci, jak tego dokonać.
Wskazówka pierwsza: twórz teksty przyjazne SEO
Samodzielne tworzenie tekstów zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek internetowych nie każdemu przychodzi z podobną łatwością. W dobie funkcjonowania w sieci ogromnej liczby treści liczy się nie tylko umiejętność stworzenia wartościowego contentu, stworzenia zestawu praktycznych porad dla czytelników czy odbiorców danej usługi, ale również odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęstszymi zapytaniami klientów. Informacji o tych ostatnich może nam dostarczyć między innymi Google Analytics. Osoby, które nie czują się na siłach w samodzielnym stworzeniu tekstów na swoją stronę www lub firmowego bloga, mogą zwrócić się o pomoc do copywritera.
Wskazówka druga: prowadź firmowy profil na Facebooku lub na YouTube
Nie od dziś wiadomo, że Google promuje serwisy, które prowadzą własne fanpage w mediach społecznościowych. Wśród dominujących kanałów w social media znajduje się oczywiście Facebook. Z roku na rok mocno wzrosło też znaczenie platformy YouTube, głównie ze względu na łatwość konsumowania przez użytkowników treści wideo, a także dlatego, że każdego dnia pojawiają się tu tysiące nowych i bezpłatnych filmów. Jeśli szukasz sposobu na zwiększenie widoczności i zasięgu swoich działań w sieci, możesz wykorzystać do tego również Instagram. Nie sprawdzi się on równie dobrze w każdej branży, ale jeśli zajmujesz się czymś, co ma związek z obrazem – fotografujesz, malujesz, szyjesz i projektujesz ubrania, sprzedajesz rośliny do ogrodu – ten kanał dotarcia do potencjalnego klienta będzie odpowiedni. Jeśli nie masz czasu lub umiejętności, aby samemu tym się zająć, może to za Ciebie wykonać agencja reklamowa Nomac.
Wskazówka trzecia: skorzystaj z usług specjalisty SEO
Nie wszystkim można zająć się samemu. Pewne zadania zdecydowanie lepiej powierzyć w ręce specjalistów. Na rynku istnieje wiele firm, których przedmiotem działań jest pozycjonowanie stron internetowych, audyt seo czy optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe i zapytania użytkowników. Choć usługi te nie należą do najtańszych, mogą okazać się dobrą inwestycją, która zwróci się w większej liczbie klientów, większej liczbie zapytań o wykonanie usługi czy konkretny produkt oraz lepszej widoczności naszej witryny w sieci.