Co jest najważniejsze przy zakładaniu zbiórki na leczenie psa?

0
362

Niektóre procedury weterynaryjne mogą szybko wyczerpać budżet domowy i wtedy założenie zbiórki na leczenie psa może być najlepszym możliwym rozwiązaniem. To jednak niekiedy spore wyzwanie, więc warto już wcześniej pomyśleć, co jest najważniejsze przy rozpoczynaniu takiej akcji.

Celem jest zebranie pieniędzy – ale nie tylko

To oczywiste, że celem nadrzędnym jest zebranie pieniędzy na przykład na operację lub rehabilitację. Jednak zbiórka pieniędzy na leczenie psa tak naprawdę nie sprowadza się tylko do tego. Skupiając się tylko na pieniądzach, trudno będzie nakłonić potencjalnych darczyńców do tego, żeby wsparli konkretną akcję, a przecież trzeba pamiętać, że nigdy nie będzie to jedyna aktualnie prowadzona zbiórka. Osoby, które będą wpłacały pieniądze, chcą mieć pewność, że pomogą w ten sposób wybranemu przez siebie zwierzakowi i właśnie to jest celem nadrzędnym – pomoc psu, a nie tylko zebranie konkretnej kwoty.

Trzeba być fair wobec wpłacających

Przy zakładaniu zbiórki na leczenie psa trzeba pamiętać o uczciwości. Choć w zdecydowanej większości przypadków nie trzeba będzie przesyłać żadnych dokumentów potwierdzających czy to stan zdrowia zwierzaka, czy sposób wykorzystania zebranych środków, to należy to zrobić. Przy zakładaniu zbiórki na leczenie psa trzeba wytłumaczyć potencjalnym darczyńcom, jaka jest realna sytuacja i w jaki sposób ich pieniądze będą pomocne. To ważne, ponieważ nikt nie będzie chciał wpłacać na zbiórkę, której organizatorowi nie ufa.

Zaplanuj koniec zbiórki

Elementem każdej zbiórki jest jej zakończenie. W teorii oczywiście tworzy się także zbiórki ciągłe, ale to raczej domena schronisk, które wymagają stałego dofinansowywania. W przypadku zbiórki na leczenie psa wiadomo mniej więcej, ile środków trzeba zebrać i w jakim terminie. To warto uwzględnić przy zakładaniu zbiórki, a także napisać bezpośrednio w treści, żeby można było w odpowiedni sposób zaplanować promowanie takiej kampanii. Zwiększanie świadomości potencjalnych odbiorców nie odbędzie się przecież w jeden dzień, tylko wymaga czasu. Trzeba też, myśląc do przodu, określić, co się stanie, jeśli cel zbiórki nie zostanie osiągnięty.

Pomyśl o promocji zbiórki

Konkurencyjnych zbiórek będzie zawsze wiele i nie da się osiągnąć sukcesu, jeśli będzie się bazowało tylko na własnym, relatywnie wąskim kręgu znajomych. Już na etapie zakładania zbiórki warto pomyśleć, w jaki sposób ma być ona promowana, żeby można było dotrzeć z przekazem do jak największej grupy osób. To oczywiście trudne, kiedy ma się z tyłu głowy poważną chorobę swojego psa, ale właśnie takie planowanie pozwala skutecznie zbierać środki na leczenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here