Jak prawidłowo wysłać cv?

Poszukiwanie pracy to stresująca sytuacja. Nie tylko martwimy się o swoje finanse, które mogą ucierpieć przez nieokreślony czas, ale jesteśmy też poddani dużemu napięciu, związanemu z aplikowaniem do nowych miejsc pracy. Dużą sztuką jest przygotowanie w odpowiedni sposób dokumentów aplikacyjnych – czyli cv i listu motywacyjnego (które – przypomnijmy – powinny być dopasowane do konkretnej oferty pracy, co w praktyce oznacza często przekształcanie ich za każdym razem, gdy wysyłamy swoje zgłoszenie). Na temat tego, jak przygotować takie dokumenty, znajdziemy w Internecie mnóstwo informacji. Są jednak kwestie, które nie są tak jasno wytłumaczone, a również mogą stwarzać trudność. Jedną z nich jest to, co napisać w mailu z cv i listem motywacyjnym, aby zachęcić potencjalnego pracodawcę do przychylnego spojrzenia na naszą aplikację.

Przede wszystkim mail powinien rozpocząć się od zwrotu grzecznościowego. Jeśli nie wiemy dokładnie do kogo piszemy (podany w ogłoszeniu adres mailowy to adres firmy, np. biuro@xyz.pl), wówczas najbezpieczniejszą formą będzie „Szanowni Państwo”. Jeśli jednak piszemy do konkretnej osoby, wówczas skierujmy wiadomość do niej, pisząc „Szanowna Pani/Szanowny Panie”. Pamiętajmy, by nie używać imienia tej osoby, nawet jeśli je znamy – forma „Szanowna Pani Agnieszko” może być uznana za nadmierne spoufalanie.

Następnie napiszmy krótko: „W odpowiedzi na ogłoszenie, zamieszczone w… (dla pracodawcy może być ważne, gdzie znaleźliśmy ofertę) przesyłam swoje cv i list motywacyjny”. Taka forma jest w zasadzie wystarczająca, możemy jeszcze dodać informację o gotowości spotkania, ale taka w zasadzie znajduje się i tak w liście motywacyjnym.

Na koniec należy oczywiście dodać „Z wyrazami szacunku” i podpisać się pełnym imieniem i nazwiskiem.

I jeszcze jedno – pamiętajmy, żeby załączyć załączniki.

http://www.colorowo.pl/

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCorvette C6
Następny artykułPensja średnia czy mediana?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here