fotolia.com, 159543815 | Autor: tumsasedgars

Prawie każdy z nas ma znajomych i rodzinę w innych krajach, co zachęca do zmiany otoczenia i poprawy swojej sytuacji finansowej. Czasem chodzi o chwilową emigrację, w celu „dorobienia” lub zdobycia nowych doświadczeń, innym razem o przeprowadzkę na stałe. O czym należy pamiętać, zanim spakujemy walizkę i ruszymy przed siebie?

Zanim wybierzemy kraj, do którego chcemy wyemigrować, powinniśmy zapoznać się z jego sytuacją mieszkaniową, rynkiem pracy i kosztami życia. Chociaż najczęściej wybieramy te miejsca, w których aktualnie przebywa ktoś znajomy, kto udzieli pomocy na samym starcie, to warto dokładnie wypytać o aktualne warunki życia. Oprócz tego dobrze jest nawiązać kontakt z osobą, która pracowała na takim samym lub podobnym stanowisku. Jak wiadomo, najlepiej podejmować decyzję o wyjeździe mając już załatwioną pracę lub przynajmniej jej wstępną perspektywę – musimy z góry wiedzieć, co planujemy robić w danym miejscu, aby nie znaleźć się „na lodzie”. W celu zdobycia zatrudnienia na stanowisku wymagającym pewnej wiedzy lub doświadczenia przyda się CV.

Oczywiście musi być ono przetłumaczone na angielski lub urzędowy język kraju, do którego się przeprowadzamy. Co więcej, powinniśmy skompletować teczkę dokumentów, wśród których znajdzie się dowód tożsamości oraz akt urodzenia, czasem również akt małżeństwa lub orzeczenie rozwodowe. W przypadku niektórych państw musimy posiadać pozwolenie na pracę. Dokumenty powinny być przełożone przez tłumacza przysięgłego. Aby zdobyć wysokiej jakości przekład, wystarczy zgłosić się do doświadczonego biura translatorskiego online takiego jak turbotlumaczenia.pl. Tego typu miejsca oferują nie tylko tłumaczenia z języka angielskiego, ale również kilkudziesięciu innych języków. Warto wybrać firmę wyspecjalizowaną w translacji dokumentów, CV, umów, czy pism biznesowych. To najszybsza i najpewniejsza metoda.

Gdzie szukać pracy za granicą? 

W zdobyciu zatrudnienia może pomóc nam rodzina lub bliscy znajomi. Czasem za granicę wysyła nas firma, w której pracujemy w Polsce i to właśnie ona zajmuje się większością formalności. Innym sposobem jest skorzystanie z usług pośrednika. Wybierając tę ostatnią opcję, należy zachować czujność. Przed wyjazdem sprawdźmy, czy dana agencja zatrudnienia figuruje w rejestrze, a także poczytajmy opinie dotychczasowych pracowników na forach internetowych.

Dokładna weryfikacja pozwoli nam uniknąć przykrych niespodzianek i oszustw. Drugą kwestią jest mieszkanie – może być zagwarantowane przez pośrednika lub wysyłającą nas firmę. Lokal możemy też załatwić sobie samodzielnie. W zanadrzu warto mieć jednak awaryjny kontakt do tanich hoteli lub znajomych, gdzie będziemy mogli zatrzymać się w sytuacji, gdy coś pójdzie nie tak. Po trzecie, pamiętajmy o wyrobieniu Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. Umożliwi nam korzystanie z bezpłatnej opieki medycznej w kraju zatrudnienia. Jest wydawana za darmo każdemu płatnikowi polskiego ubezpieczenia zdrowotnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here