Okres świąt, czy to Bożego Narodzenia czy też Wielkanocnych to w praktyce okres żniw dla nadawców telewizyjnych. Wszystko dlatego, że wówczas firmy biją się wręcz o reklamę w najlepszym czasie antenowym a telewizje robią wszystko, żeby w tym okresie upchnąć w swoich kanałach jak najwięcej jak najdłuższych reklam. Czy to nie irytujące, że w każde święta reklamy w filmach ciągną się w nieskończoność? Ano na pewno jest to dla widza lekko męczące. Nie mniej jednak te właśnie reklamy są właśnie w święta najdroższe. Wszystko dlatego, że ich ceny zależą od czasu antenowego i oglądalności danych mediów. A właśnie w święta oglądalność telewizji bije wszelkie rekordy. Wynika to z tego, że mamy więcej czasu i więcej odpoczywamy leniuchując po aktywnym okresie przygotowawczym do świąt. Im dłuższe przygotowania tym dłuższy oczywiście odpoczynek po świętach. A w trakcie takiego odpoczynku no to wiadomo, że raczej aktywności fizycznej się nie szuka a bardziej właśnie leniuchowania przed telewizorem, czyli tak zwanym szklanym ekranem. A wtedy właśnie ceny reklam szybują w górę.