czwartek, maj 16, 2024

Terminy podatkowe w 2021 roku

0
Terminy podatkowe w 2021 roku

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością pilnowania wielu terminów – zapłaty podatku, składek ZUS czy dokonania rocznych rozliczeń z fiskusem. Ich pominięcie może rodzić nieprzyjemne konsekwencje w postaci kontroli podatkowej lub nałożenia na podatnika kar finansowych. Zatem jak sprawić, aby terminy podatkowe w 2021 r. zostały dotrzymane?

  1. Terminy podatkowe w 2021 r. – prowadź kalendarz
  2. Biuro rachunkowe dla firm wyręczy podatnika

Na pilnowanie terminów zapłaty poszczególnych zobowiązań do urzędów jest kilka sprawdzonych metod. Wielu przedsiębiorców zdaje się jednak w tej materii na profesjonalistów i korzysta z usług biura rachunkowego, które przejmuje na siebie część obowiązków związanych z rozliczeniami skarbowymi.

Terminy podatkowe w 2021 r. – prowadź kalendarz

Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę, że nawet korzystając z pomocy biura rachunkowego, to on odpowiada przed fiskusem i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych za terminową spłatę wszystkich zobowiązań, a wszelkie kary związane z niedotrzymaniem terminów, obciążają przedsiębiorcę, a nie biuro. Właściciele firm prowadzą więc często własny terminarz, w którym zapisują potrzebne informacje tak, aby nie zapomnieć o żadnym ważnym terminie. Terminy podatkowe 2021 nie zmieniły się w stosunku do lat poprzednich. Przedsiębiorcy są więc zobowiązani do zapłaty składek ZUS w terminie do 10. lub 15. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, w zależności od tego, czy płacą składki jedynie za siebie, czy również za zatrudnionych pracowników. Obowiązkowe jest także wpłacanie zaliczek na podatek dochodowy do 20. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, z wyjątkiem firm rozliczających się na zasadach karty podatkowej, które podatek do urzędu skarbowego wpłacają do 7. dnia miesiąca. Czynni podatnicy podatku od towarów i usług nie mogą zapomnieć również o zapłacie VAT, którą należy uregulować do 25. dnia miesiąca.

Biuro rachunkowe dla firm wyręczy podatnika

Chcąc niejako scedować część odpowiedzialności za pilnowanie terminów na księgowych świadczących usługi outsourcingowe, można posiłkować się informacjami uzyskanymi od tych księgowych. Profesjonalne biuro rachunkowe dla firm w każdym miesiącu przesyła swoim klientom informacje o wysokości należności względem ZUS i US oraz o obowiązujących w danym miesiącu terminach. Po uzyskaniu takiej informacji, aby nie martwić się o niedopełnienie terminu, wystarczy zaprogramować przelew na koncie firmowym i gotowe! Pieniądze zostaną przelane we właściwym czasie, a przedsiębiorca będzie mógł spać spokojnie.

Zestaw podtynkowy prysznicowy – jakie elementy wchodzą w jego skład?

0
zestaw podtynkowy prysznicowy

Łazienka jest miejscem, w którym rozpoczynamy i kończymy dzień. Dlatego tak ważne jest, aby była zaprojektowana w sposób praktyczny, ale i estetyczny. Jednym z najważniejszych elementów łazienkowego wyposażenia są urządzenia podające wodę. W ostatnim czasie dużym zainteresowaniem cieszy się zestaw podtynkowy prysznicowy. Na co zwracać uwagę przy jego wyborze? Jaka powinna być bateria? Dlaczego warto wybierać modele z termostatem?

Kupujemy zestaw podtynkowy prysznicowy – o tym pamiętaj!

Aby urządzenie należycie spełniało swoją rolę i nie sprawiało trudności z awaryjnością, warto zwrócić uwagę na jego kilka najważniejszych elementów. Pierwszym z nich jest oczywiście głowica. To niejako serce całego zestawu podtynkowego prysznicowego. Odpowiada za dostarczanie i regulację wody oraz mieszanie ciepłej wody z zimną. Wysokiej jakości głowica jest gwarantem jakości, szczelności, a także przyczynia się do zmniejszenia szumów wody. Generalnie, możemy wyróżnić trzy rodzaje głowic. Pierwsza z nich to ceramiczna, której niezaprzeczalnym atutem jest możliwość precyzyjnego ustawienia temperatury i siły przepływu wody. Jest za to wrażliwa na zanieczyszczenia wody. Kolejny typ to głowica suwakowa – spotykana coraz rzadziej oraz termostatyczna – pozwalająca na idealne ustawienie temperatury wody.

Na zestaw podtynkowy prysznicowy składa się nie tylko głowica, ale również korpus. W sprzedaży można znaleźć modele wykonane z niklu, stali szlachetnej, mosiądzu, a nawet złota! Może przyjmować różny kształt, dzięki czemu zezwala na swobodny dobór pasujący do wystroju pomieszczenia.

Bateria prysznicowa – to musisz wiedzieć!

Stojąc przed koniecznością wyboru idealnego zestawu podtynkowego prysznicowego, warto zwrócić uwagę także na baterię i ilość uchwytów. Do dyspozycji klientów oddaje się modele jedno- i dwuuchwytowe. Czym różnią się między sobą? W pierwszym przypadku mieszanie ciepłej wody z zimną odbywa się za pomocą dołączonej do zestawu dźwigni. Natomiast w drugim, temperaturę ciepłej i zimnej wody regulują niezależne przepływy.

Oprócz ilości uchwytów, ważna jest przepustowość przepływu. Określana w litrach lub klasach, spośród których A jest uważana za najbardziej wydajną.

Zestaw podtynkowy prysznicowy bardzo często wyposażony jest w termostat. To przydatny element, ponieważ pozwala na optymalny dobór temperatury – bez ryzyka poparzenia. Nie wspominając o tym, że jest rodzajem zabezpieczenia przed dziećmi.

Jaki budżet na marketing przy ograniczonych środkach? Ile wydać na reklamę, by nie przepłacić

0
budżet na marketing

Wysoki budżet nie jest gwarancją powodzenia kampanii marketingowej. Oczywiście, im większe kwoty, tym większe możliwości, jednak o sukcesie w promowaniu marki decyduje znacznie więcej, niż tylko pieniądze. Ile wydać na reklamę, by nie nadszarpnąć budżetu, a przy tym osiągnąć optymalne wyniki? Jak zarządzać kampanią przy niewielkim nakładzie środków? Sprawdźmy!

Budżet – marketing jako stały koszt firmy

Nie istnieje jedna odpowiedź na pytanie „jaki budżet na marketing przyniesie najlepsze efekty?”. Kwota, którą warto przeznaczyć na działania reklamowe, powinna być indywidualnie dostosowana do potrzeb Twojej marki, przychodów i celów marketingowych.

Oblicz budżet na marketing

Najlepszym sposobem, by wstępnie oszacować, ile wydać na reklamę, jest określenie procenta przychodów firmy, który możesz wydać na promocję. Najczęściej przyjmuje się, że na działania marketingowe warto przeznaczyć 5-10% przychodu. Jeżeli Twoje miesięczne przychody wynoszą 15 000 zł, na reklamę powinieneś wydawać od 750 do 1500 zł. Pamiętaj jednak, że jest to wartość uogólniona – możliwe, że nie sprawdzi się ona w Twoim przypadku.

Co wziąć pod uwagę, planując budżet na marketing?

Stworzenie indywidualnego budżetu marketingowego wymaga przeanalizowania takich kwestii, jak:

  • przychody firmy – jakie są Twoje możliwości, ile możesz przeznaczyć na reklamę bez ryzyka utraty płynności finansowej?
  • branża i rynek – jak duża jest konkurencja w Twojej branży, jakie działania marketingowe realizują inne firmy?
  • misja – co jest celem Twojej marki, jakie są jej podstawowe wartości?
  • cele marketingowe – co chcesz osiągnąć poprzez działania reklamowe (zwiększenie zysków ze sprzedaży, wzrost ruchu na stronie, promocja aplikacji)?

Odpowiadając na powyższe pytania, możesz nakreślić najważniejsze potrzeby swojej firmy. Jeżeli nie masz doświadczenia w temacie reklamy, skorzystaj z wiedzy specjalistów – na stronie adcookie.pl/blog znajdziesz szereg wartościowych artykułów, które odkryją przed Tobą tajniki marketingu.

Jak zarządzać kampanią przy ograniczonym budżecie na marketing?

Po ustaleniu wysokości budżetu marketingowego, możesz zabierać się za działanie. Uważaj jednak, by nie roztrwonić pieniędzy na nieodpowiednio zaplanowaną kampanię, która nie przyniesie oczekiwanych rezultatów!

Twoje środki powinny być przeznaczone na kampanie, które ściśle wpisują się w Twoje cele marketingowe i trafiają do potencjalnych klientów marki, a nie w próżnię (dzięki odpowiedniemu targetowniu, optymalizacji SEO, monitorowaniu wyników). Jesteś ciekawy, jak to osiągnąć? Więcej o strategiach Google Ads przeczytasz na blogu AdCookie!

Nawet niewielki budżet, przy odpowiednim zaplanowaniu i przemyślanej strategii marketingowej, może zapewnić Twojej marce skuteczną promocję. Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoje środki są wykorzystywane optymalnie i przynoszą namacalne efekty, skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji marketingowej.

Dotacja z regionalnego programu operacyjnego – jak podpisać dokumenty podpisem kwalifikowanym?

0
Dotacja z regionalnego programu operacyjnego

Dotacje z regionalnych programów operacyjnych (RPO) poszczególnych województw to istotne wsparcie dla rozwoju firm i przedsiębiorczości. Wiele RPO wymaga jednak obecnie od przedsiębiorców podpisania umowy lub innych dokumentów podpisem kwalifikowanym. Sprawdź, jak uzyskać taki podpis elektroniczny, ile to kosztuje i jak złożyć go na dokumencie.

Czym jest podpis kwalifikowany i dlaczego jest wymagany przez RPO?

Podpisy elektroniczne są dziś coraz częściej wykorzystywane w biznesie, a także w kontaktach z organami administracji państwowej i samorządowej. O ile jednak przy większości dokumentów spotykanych w obrocie gospodarczym wystarczy zwykły e-podpis, o tyle w przypadku pism urzędowych, które nie są składane przez profil zaufany platformy ePUAP, wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny.

Jest on oparty o kwalifikowany certyfikat, wydawany wyłącznie przez kwalifikowanych dostawców usług zaufania po weryfikacji tożsamości osoby, która składa wniosek o wydanie certyfikatu. Podpis kwalifikowany jest prawnie równoważny podpisowi odręcznemu i jest uznawany na terenie całej Unii Europejskiej.

Coraz częściej taki e-podpis jest również wymagany przy składaniu wniosków o dotacje dla przedsiębiorców z regionalnych programów operacyjnych (RPO), a zwłaszcza do podpisania umowy o dofinansowanie. Co ciekawe, wiele oddziałów regionalnych RPO i instytucji pośredniczących w przyznawaniu dotacji nie dopuszcza w tym wypadku korzystania z profilu zaufanego ePUAP. Głównymi powodami są ograniczona przepustowość systemu i brak możliwości przesyłania dużych plików.

Podpisane dokumenty należy wysłać przez system elektroniczny dedykowany danemu RPO, warto jednak zwrócić uwagę na wymagany format podpisu kwalifikowanego. Niekiedy dopuszczalne są dokumenty PDF z osadzonym podpisem elektronicznym w formacie PAdES. Jednak w innych przypadkach, nawet jeśli dokument ma być plikiem PDF, podpis elektroniczny musi być w formacie XAdES. Oznacza to, że e-podpis znajduje się w osobnym pliku, również załączanym do systemu RPO.

Podpis kwalifikowany – jak go uzyskać, ile to kosztuje i ile trwa?

Jeszcze do niedawna uzyskanie kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego było czasochłonne i stosunkowo drogie. Obecnie jednak najlepsi dostawcy kwalifikowanych usług zaufania stosują wideoweryfikację i cały proces przebiega online, przez co jest to znacznie szybsze, tańsze i wygodniejsze.

Na przykład podpisanie umowy podpisem kwalifikowanym od Autenti jest możliwe nawet w 15 minut od rozpoczęcia procedury wideoweryfikacji. Potrzebujesz do niej jedynie komputera z dostępem do internetu, wyposażonego w kamerkę, głośnik i mikrofon oraz dokumentu tożsamości. Konsultant sprawdzi, czy zawarte w dokumencie dane są zgodne z tymi, które podałeś we wniosku o wydanie certyfikatu. Z kolei czas oczekiwania na wideoweryfikację zwykle nie przekracza kilku dni od momentu złożenia wniosku.

Jeśli zastanawiasz się, jak uzyskać podpis kwalifikowany, weź też pod uwagę, że do wyboru masz często kilka rozwiązań, które różnią się ceną i zakresem oferowanych możliwości. Przykładowo w Autenti najtańszy podpis kwalifikowany – dostępny już od 79 zł netto – jest oparty o certyfikat krótkoterminowy. Jest on ważny przez 30 dni i w tym czasie pozwala Ci podpisać do 10 dokumentów PDF (w formacie PAdES)

Certyfikaty wydawane na rok, dwa lub trzy lata są już droższe i kosztują od 199 zł netto, ale możesz nimi podpisać dowolną liczbę dokumentów. Ponadto możesz wybrać podpis kwalifikowany:

  • Autenti by InfoCert (umożliwia podpisywanie dokumentów PDF w formacie PAdES);
  • SimpySign, który sprawdzi się również wtedy, gdy wymagany jest plik podpisany w formacie XAdES.

Podpisanie umowy o dofinansowanie podpisem kwalifikowanym – jak to działa?

Jeśli dokumenty, które składasz, by ubiegać się o dotację z RPO, mogą być podpisane w formacie PAdES, zrobisz to szybko i wygodnie na platformie Autenti. Nie potrzebujesz do tego celu żadnego dodatkowego oprogramowania – wystarczy laptop, tablet lub smartfon z dostępem do internetu.

Korzystanie z platformy jest też bezpłatne, gdy wysyłasz do podpisu do 5 dokumentów miesięcznie. Dokument najpierw nadajesz do podpisu, a następnie:

  • otwierasz go klikając w link, który zostanie wysłany na Twój adres e-mail;
  • wybierasz certyfikat, którego chcesz użyć;
  • podajesz numer PIN certyfikatu i podpisujesz dokument.

Gdy podpiszesz dokument, możesz go z powrotem pobrać na swoje urządzenie, a później przesłać do systemu elektronicznego wojewódzkiego oddziału RPO lub instytucji pośredniczącej w przyznawaniu dotacji.

Jeżeli podpisanie umowy o dofinansowanie podpisem kwalifikowanym wymaga formatu XAdES, powinieneś pobrać na komputer oprogramowanie SimplySign. Aplikacja desktopowa SimplySign pozwoli Ci podpisać dokument, który następnie załączysz w systemie elektronicznym wraz z plikiem podpisu kwalifikowanego w formacie XAdES.

Artykuł sponsorowany.

Wygodne nadawanie paczek

0
InPost nadanie paczki

Popularne paczkomaty już na stałe wpisały się w krajobraz miast i miasteczek. To tanie wygodne i bezproblemowe rozwiązanie, które pozwala nadawać i odbierać paczki, kiedy się chce. Ta opcja świetnie wpisuje się w potrzeby oraz tryb życia współczesnego człowieka. Atrakcyjny jest także cennik InPost i za kilkanaście złotych można wysłać paczkę do odbiorcy w całym kraju. Z usług popularnego przewoźnika korzystają więc klienci indywidualni oraz firmy – szczególnie z sektora e-commerce. To właśnie sklepy internetowe oraz serwisy aukcyjne najczęściej promują tę opcję. W InPost nadanie paczki jest szybkie i intuicyjne, więc radzą sobie z zadaniem także ci, którzy robią to sporadycznie.

Jak nadać paczkę w InPost?

W InPost nadanie paczki rozpoczyna się od wypełnienia formularza online. Można to zrobić na stronie internetowej lub w bardzo funkcjonalnej aplikacji. W zależności od wagi i wymiarów paczki trzeba wybrać odpowiednią wersję. Jest ona uzależniona oczywiście od wielkości skrytek. Można również wybrać dodatkowe opcje. Po wpisaniu danych adresowych trzeba zapłacić online i wydrukować wygenerowany list przewozowy, który nakleja się na przesyłkę. Gdy finalizujemy w InPost nadanie paczki w aplikacji, nie musimy drukować dokumentu, a otwarcia skrytki dokonujemy zdalnie lub za pośrednictwem kodu. Najczęściej kurier dostarcza przesyłki w ciągu jednego dnia roboczego.

Opcje dodatkowe Inpost

W InPost nadanie paczki dostępne w trzech gabarytach – A (64x38x8 cm), B (64x38x19 cm) i C (64x38x41 cm). Waga w każdym z nich nie może przekroczyć 25 kilogramów. Klienci mogą również śledzić przesyłkę w module na stronie internetowej lub w aplikacji. To jedna z najpopularniejszych opcji, która jest bezpłatna. W ten sposób można sprawdzić status paczki oraz dostaniemy informację, że adresat ją odebrał. To szczególnie istotne dla sklepów internetowych, dla których terminowe doręczenia są podstawą prowadzonej działalności.

Z paczkomatów można korzystać 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Na terenie kraju pojawia się coraz więcej automatów, więc klienci coraz częściej mają tę opcję w swojej okolicy. Dzięki temu w InPost nadanie paczki można połączyć ze spacerem czy też wyjazdem do pracy czy na zakupy. Także dodatkowe opcje takie jak na przykład pobranie, ubezpieczenie czy też powiadomienia pozwalają dopasować usługi do indywidualnych potrzeb. Z zasady każda przesyłka jest traktowana priorytetowo, a dzięki nowoczesnym technologiom InPost nadanie paczki stale usprawnia i sprawia, że ten proces jest coraz prostszy.

Organizacja wesela – na co zwracać uwagę?

0
Organizacja wesela

Dla każdego dzień ślubu jest jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu. Dlatego warto zadbać, aby wszystko przebiegało bez najmniejszych problemów. Oczywiście zawsze w centrum staje moment przysięgi małżeńskiej jednak późniejsze przyjęcie weselne musi być również dobrze zorganizowane. A zatem czym kierować się podczas wyboru sali? Szukać ofert w Internecie czy zaufać poleceniom znajomych? Na pewno my sami musimy być przekonani co do miejsca. Oczywiście można posiłkować się poradami innych osób jednak nikt nie może narzucać nam swoich pomysłów, których w konsekwencji będziemy żałować.

Wybór sali weselnej – najważniejsze kwestie

Na początku należy określić listę gości. Oczywiście nie musi to być ostateczna wersja. Wystarczy orientacyjna liczba osób, ponieważ od tego zależy jak duża sala będzie nam potrzebna. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy nasi goście będą musieli przyjechać z innych części Polski. Jest to ważne, gdyż może zaistnieć potrzeba zorganizowania noclegu, szczególnie kiedy na imprezie pojawi się alkohol. Raczej nie wypada prosić rodziny czy znajomych, aby sami sobie załatwiali miejsce w hotelu. Można też podpytać czy będzie potrzeba noclegu, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty.

Przygotowanie sali

Po przygotowaniu listy gości oraz zapytaniu o ewentualnym noclegu można przejść do przygotowania wybranej sali. Wiele restauracji posiada gotowe szablony przystrojenia lokalu. Można jednak przedstawić swoje pomysły, które zostaną wzięte pod uwagę. Oczywiście nie można zapomnieć o menu. Pamiętaj, że mimo wszystko jest to dzień Twój i Twojej drugiej połowy, a więc kuchnia powinna być oparta o Wasze ulubione potrawy. Nie zmienia to faktu, że należy wziąć pod uwagę wszystkie osoby lecz jeżeli macie jakieś ulubione dania to warto je zamówić.

Jaką sale weselną wybrać?

W Lublinie znajdziemy mnóstwo ofert, które różnią się pod wieloma względami. A zatem, którą salę wybrać? Na pewno warty uwagi jest Hotel Trzy Róże, którego ofertę można przejrzeć w Internecie https://www.trzyroze.pl/wesela. Wykwalifikowana obsługa chętnie doradzi w kwestii ubioru sali oraz dobraniu odpowiedniego menu. Potwierdzają to opinie zadowolonych gości, którzy byli zachwyceni pobytem w hotelu Trzy Róże.

Jaką mąkę do wypieku chleba wybrać?

0
Jaką mąkę do wypieku chleba wybrać

Samodzielne upieczony chleb ma wiele zalet, dlatego coraz więcej osób przymierza się do jego przygotowania. Często jednak osoby niedoświadczone w pieczeniu chleba skupiają się przede wszystkim na przepisie, a zapominają o wybraniu dobrej mąki. Warto więc pamiętać, że to właśnie odpowiedni rodzaj i typ mąki mogą przesądzić o tym, czy chleb będzie smaczny.

  1. Na co zwrócić uwagę przy zakupie mąki?
  2. Czym różnią się typy mąki?
  3. Bogaty wybór mąk do chleba

Poniżej znajdziesz zestawienie popularnych rodzajów i typów, co ułatwi ci wybranie mąki. Dowiesz się również, gdzie można kupić różne rodzaje naturalnej mąki w przystępnych cenach.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie mąki?

Przeznaczenie mąki – a więc do, do czego najlepiej sprawdzi się w kuchni – zależy od tego, w jakim stopniu została oczyszczona oraz jak mocno ją zmielono. Mąka gruboziarnista w ciemnym kolorze ma dodatkowo większą zawartość błonnika. Nawet jeżeli regularnie korzystasz z mąki i wykorzystujesz ją do pieczenia ciast, możesz mieć trudności ze znalezieniem odpowiedniego typu do pieczenia chleba. Na szczęście poniższa lista, która zawiera typy mąk dostępne w tradycyjnych sklepach, na pewno ułatwi ci zakupy. Dzięki temu już pierwsza próba wypieku chleba będzie mogła zakończyć się sukcesem, co wbrew pozorom wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać.

Czym różnią się typy mąki?

W internecie można znaleźć różne listy z typami i rodzajami mąk, jednak warto mieć na uwadze fakt, że niektóre z nich produkowane są według norm zakładowych. Chodzi przede wszystkim o takie mąki jak 500 lub 3000, których zazwyczaj nie da się dostać w sklepach. W związku z tym poniżej znajdziesz wyłącznie te mąki, które można bez problemu znaleźć w sklepach spożywczych.

  • mąka tortowa (typ 450),
  • mąka luksusowa (typ 550),
  • mąka do ciast (typ 650),
  • mąka chlebowa (typ 750),
  • mąka (typ 1050),
  • mąka sitkowa (typ 1400)
  • mąka graham (typ 1850),
  • mąka razowa (typ 2000).

Jak widać, wybór jest naprawdę duży. Z powyższej listy najwięcej składników mineralnych ma mąka razowa typu 2000. Do wypieku chleba warto jednak wybrać mąkę 750, która sprawdzi się w wielu przepisach. Może się jednak okazać, że ze względu na obecność dodatkowych składników lub nietypowy sposób pieczenia, w przepisie na chleb zostanie zaproponowana inna mąka. W takim przypadku (jeżeli masz pewność, że jest to sprawdzony przepis, który warto wypróbować) warto postępować zgodnie z podanymi zaleceniami. Nawet pozornie niewielka zmiana w mące (na przykład zamiana mąki typu 750 na mąkę typu 650) może sprawić, że chleb nie wyjdzie i tylko straci się niepotrzebnie czas oraz produkty wykorzystane podczas pieczenia. Osoby z większym doświadczeniem w pieczeniu mogą oczywiście poeksperymentować z różnymi rodzajami mąki. Na początek lepiej jednak trzymać się przepisu lub postawić na sprawdzone propozycje, aby uniknąć później rozczarowania w kuchni. Bardzo często jest tak, że ktoś zniechęca się już po pierwszym nieudanym wypieku. Trzymanie się przepisu i korzystanie z naturalnej mąki mogą zminimalizować ryzyko nieudanych wypieków.

Bogaty wybór mąk do chleba

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na mąkę chlebową typu 750, mąkę żytnią razową typu 2000 lub inne rodzaje, możesz je zamówić w sklepie internetowym. Dzięki temu zyskasz pewność, że każda mąka powstała z naturalnych składników. W znalezieniu idealnego produktu pomogą ci szczegółowe opisy poszczególnych mąk oraz opinie klientów. Dzięki temu łatwo zweryfikujesz, czy wybrany typ sprawdzi się do pieczenia chleba lub innych przewidzianych zastosowań.

Bielizna damska szyta na Twoją miarę

0
Bielizna damska

Każda kobieta ceni sobie w dobieranej odzieży jej oryginalność, wysoką jakość wykonania oraz wygodę. Szczególnie istotne jest to w przypadku zakupu bielizny. Jest to taki element garderoby, który powinien być przede wszystkim wygodny. Zarówno biustonosz jak i majtki są ściśle dopasowane do ciała. Ważne jest aby nie powodowały żadnego dyskomfortu ani nie obcierały delikatnej skóry, którą zakrywają.

Sala weselna w Lublinie: gdzie zorganizować jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu?

0
Sala weselna w Lublinie

Wybranie lokalizacji dla jednego z najważniejszych przyjęć okolicznościowych w życiu każdego człowieka- wesela, nierzadko nastręcza parom młodym sporych trudności. Przyszli małżonkowie stają przed trudnym wyborem, bowiem sala weselna ma nie tylko spełniać ich oczekiwania, ale przede wszystkim zaspokoić potrzeby gości. Interesuje Cię sala weselna w Lublinie i okolicach? Z poniższego artykułu dowiesz się na co zwracać uwagę oddając organizację przyjęcia ślubnego w profesjonalne ręce i jaka lokalizacja w województwie lubelskim cieszy się największą popularnością wśród młodych par. 

Wesele w profesjonalnym obiekcie: dlaczego warto?

Przyjęcia ślubne organizowane w ciasnych remizach strażackich powoli są wypierane przez wesela urządzane w restauracjach i salach balowych. Skąd ta zmiana wśród młodych par? Uroczystość zlokalizowana w domu strażaka jest dużym obciążeniem organizacyjnym i logistycznym dla przyszłych małżonków: nawet w przypadku zatrudnienia firmy cateringowej, to na barkach młodych spoczywa obowiązek sprzątania czy dekoracji sali, a często także dowożenia produktów spożywczych koniecznych do przygotowania posiłków dla gości. W takie przygotowania najczęściej angażowana jest cała rodzina, a młoda para w dniu ślubu jest zmęczona całym tygodniem organizacji. Profesjonalne obiekty posiadają zaplecze gastronomiczne, ale i noclegowe. Co za tym idzie obowiązkiem narzeczonych jest jedynie wybór menu czy określenie limitu gości.

Sala weselna w Lublinie: czym się kierować przy poszukiwaniach?

Szukając miejsca odpowiedniego na organizację wesela w Lublinie warto kierować się przede względami logistycznymi. Dobrze, kiedy sala jest oddalona w niewielkiej odległości od domu Państwa Młodych, ale jednocześnie położona na obrzeżach miasta, aniżeli w jego centralnym punkcie. Warto postawić także na obiekt, który poza kompleksową usługą oferuje pakiet zniżek dla gości Pary Młodej: jej usługodawców, czy małych dzieci. Wszystkie te kryteria spełnia https://www.zajazdgoscinny.pl/ – urokliwy obiekt, odznaczający się jednymi z najlepszych opinii wśród par młodych oraz ich gości.

Wnętrza skandynawskie – jak je urządzić?

0
Wnętrza skandynawskie

Komfort i funkcjonalność domowych wnętrz w największej mierze zależy od wykorzystanego wyposażenia. Niektóre typy mebli są bardziej praktyczne, inne wyróżniają się ciekawym designem i estetyką.

Czy da się jednak połączyć piękno z wygodą użytkowania? Jak najbardziej jest to możliwe. Pozwala na to na przykład wciąż popularny styl skandynawski. Co go wyróżnia i jakie meble najlepiej wpisują się w tę tendencję? O tym napiszemy poniżej.

Styl skandynawski w domach – jak go rozpoznać?

Nurty skandynawskie są obecne w aranżacji wnętrz od wielu lat. Co je wyróżnia? Przede wszystkim stawiają na optymalizację przestrzeni i wysoką funkcjonalność każdego z wnętrz.

Unika się niepotrzebnych dekoracji lub nadmiernej ilości akcesoriów. Meble najczęściej charakteryzują się skrajnie prostą, mocno zgeometryzowaną bryłą, jak na przykład sofy i fotele na stronie iHome24.pl.

Minimalizm nie oznacza jednak braku wygody. Wszystkie elementy wyposażenia są projektowane bowiem tak, by spełniać nawet największe wymagania użytkowników. Mają być komfortowe, zapewniać łatwość wykonywania wszelkich czynności, a przy tym pięknie się prezentować.

We wszystkich stylach skandynawskich (szwedzkim, duńskim i fińskim) estetyka ściśle wiąże się z zastosowaniem odpowiednich materiałów, w tym zwłaszcza tych naturalnych, jak kamień, drewno lub cegła.

Podstawowe kolory dla stylów skandynawskich

Architekci, preferujący tendencje skandynawskie, stawiają na konkretną gamę kolorystyczną. W zależności od konkretnego stylu pojawiają się co prawda pewne rozbieżności, jednak podstawowa zasada głosi, że w pomieszczeniach w tym nurcie dominują jasne, stonowane barwy.

Dzięki temu do salonów, kuchni lub sypialni wprowadza się dużo słońca, przez co przestrzeń staje się znacznie bardziej przytulna i przyjazna użytkownikom.

Szczególnie często spotyka się kolory ziemi. Dominują szarości i brązy, najlepiej w naturalnym wydaniu. Chętnie stawia się choćby na różne odmiany drewna lub kamienia, pokryte wyłącznie bezbarwnym impregnatem, dla zachowania ich naturalnych odcieni.

Niekiedy subtelne odcienie przełamuje się jednym dominującym kolorem. Może to być na przykład zieleń lub tak popularny w tym sezonie intensywny odcień żółcieni, wybrany nawet jedną z barw roku firmy Pantone.

W jakich wnętrzach sprawdza się styl skandynawski?

Styl skandynawski wykorzystuje naturalne materiały oraz proste, zgeometryzowane formy. Dzięki temu świetnie sprawdza się w zasadzie we wszystkich domowych przestrzeniach. Idealnie wręcz nadaje się do pomieszczeń wypoczynkowych, jak sypialnie i salony. Meble rekreacyjne (sofy, fotele i stoliki kawowe) o geometrycznej formie wpisują się świetnie w niemal każde pomieszczenie.

Prostota oraz trwałość wyposażenia sprawiają, że można bez przeszkód wprowadzić je do kuchni lub łazienki, tworząc idealne miejsce do wykonywania rozmaitych czynności.

Co ciekawe geometryczne formy mebli skandynawskich dają się łatwo łączyć z innymi modnymi tendencjami, dla stworzenia mocno spersonalizowanych aranżacji. Stanowią wygodną i funkcjonalną bazę do zbudowania domu szytego na miarę różnych potrzeb.

ZOBACZ TEŻ